InterCharm 27-30 listopada 2013 – relacja potargowa

40_intercharm2013Targi InterCHARM 2013 to największa edycja w całej 20-letniej historii tej imprezy. W dniach 27-30 listopada 2013 roku zaprezentowano najważniejsze trendy i innowacje, które pojawiły się w ostatnim czasie na rynku rosyjskim. Jubileuszowa edycja zorganizowana pod dachem Międzynarodowego Centrum Wystawienniczego Krokus Expo, przyciągnęła uwagę 67 400 zwiedzających, głównie producentów, dystrybutorów, właścicieli salonów urody oraz ekspertów z branży kosmetycznej, co oznacza 9-procentowy wzrost w stosunku do ubiegłego roku.

Na powierzchni 22 000 m2 swoją ofertę produktową zaprezentowało 1020 wystawców (o 10% więcej w porównaniu do 2012 roku) z 32 krajów. Podczas edycji 2013 przygotowano 30 wydarzeń biznesowych i edukacyjnych oraz prezentacji adresowanych do wszystkich specjalistów z branży kosmetycznej, a także dziesiątki szkoleń dla profesjonalistów na poszczególnych stoiskach.

0_d1ef4_600185fb_LDwudziesta rocznica to znaczący krok milowy w historii targów InterCHARM. W 1994 roku InterCHARM był pierwszym wydarzeniem w Rosji oraz WNP, które miało na celu zjednoczenie w jednym miejscu wszystkich producentów, dystrybutorów, wyspecjalizowanych sklepów, salonów i klinik działających na rynku kosmetycznym.

Dziś, po dwóch dekadach, InterCHARM z sukcesem jednoczy przedstawicieli przemysłu kosmetycznego i prezentuje przekraczające granice, najnowsze zagraniczne technologie, produkty i usługi, najnowsze rozwiązania oraz stwarza przyjazne warunki do nawiązania produktywnej współpracy i ekspansji na nowe rynki.

 

0_d1eb2_c6a67c5a_LKażdej jesieni na 4 dni InterCHARM staje się platformą spotkań dla wszystkich przedstawicieli przemysłu kosmetycznego. Podczas tegorocznej edycji targi odwiedziło 67 382 profesjonalistów z takich dziedzin jak kosmetologia, dermatologia, pielęgnacja paznokci, fryzjerstwo, ale także menadżerowie salonów urody, wizażyści, przedstawiciele dostawców i dystrybutorów, punktów detalicznych jak również sieci farmaceutycznych.

Rosyjscy konsumenci znajdują się wśród jednych z najbardziej aktywnych na rynku kosmetyczno-perfumeryjnym: 90% z nich twierdzi, że kupuje kosmetyki regularnie i ta liczba wciąż rośnie. Ten rynek osiągnął wartość $13,9 mld i w ciągu najbliższych 5 lat jest wzrost planowany jest na poziomie 4% rocznie. Według badań Euromonitor International Rosja pozostaje jednym z ulubionych kierunków inwestycji dla przemysłu kosmetycznego.

Niemal od samego początku wyłącznym agentem targów InterCharm na terenie naszego kraju pozostaje firma POLCHARM Anna Godek, która już po raz 16 zorganizowała wystąpienie polskich wystawców w ramach polskiej sekcji narodowej pod wspólnym logo „Creatively made in Poland” oraz patronatem medialnym Cosmetic Reportera.

Intercharm2013 014

W 2013 roku sekcja polska liczyła 41 wystawców, którzy zaprezentowali się w czterech pawilonach tematycznych na łącznej powierzchni 772 m2. Oto tegoroczni uczestnicy sekcji polskiej targów interCHARM:

  • Ados
  • ANNA PPH
  • Aroma Trend
  • Beliso
  • Bell
  • Belle Jardin
  • Bielenda
  • Blux Cosmetics
  • Chantal
  • Chantarelle
  • Clarena
  • CM Michel
  • Danpol
  • Dax Cosmetics
  • DERMAEPIL
  • Dr Irena Eris
  • Euphora/ Paese
  • Eveline
  • Farmona
  • Heinz Glas Działdowo & Heinz Plastics Polska
  • Hiacynt/ La Rosa
  • Huta Czechy
  • Inspire/ Beauty Face
  • Interton
  • Joanna
  • Lemax Brushes
  • Mincer Pharma
  • Mollon
  • Nepentes
  • Oceanic
  • Pharma C Food
  • Phenome/Biogened
  • Pierre Rene
  • Polcharm
  • PT Dołowy
  • Quiz/BIM
  • Serpol
  • SPC House of Media
  • Torf
  • Verona
  • V. Laboratories
  • Intercharm2013 042Wśród wystawców znalazły się firmy korzystające z dotacji przyznanej w ramach programów: 6.5.2, programów regionalnych i Paszportu do exportu, jak również firmy nie korzystające z żadnej formy pomocy. Wszystkie stoiska zostały przez wystawców dodatkowo oznakowane odpowiednimi logotypami programów dotacyjnych zgodnie z ich wymogami.ambasada5Podobnie jak w 2012 roku polscy wystawcy wzięli udział w spotkaniach z potencjalnymi odbiorcami z Federacji Rosyjskiej (match-making) zorganizowanych bezpłatnie przez Wydział Promocji Handlu i Inwestycji na terenie Ambasady Rzeczypospolitej Polskiej w Moskwie. Zaproszeni goście wysłuchali także wystąpienia pana Radcy-Ministra Marka Ociepki oraz eksperta rosyjskiego na temat inwestycji i projektów w regionach Rosji.Zapraszamy do udziału w edycji 2014!